Matbloggtoppen

mandag 31. mai 2010

Tynn, seig og supergod brownie


Ja, som overskriften sier så er den det!
Den er superenkel å lage. Nesten som Toro sine 1-2-3:)
Det er bare å røre sammen alt, hell i form, stek, avkjøl litt
og nyyyyyyyt!:)
INGREDIENSER
3 dl sukker
1,5 dl hvetemel
2 ts vaniljesukker
4 ts bakekakao
150 g smør
2egg
TILBEREDNING
Smelt smøret.
Bland sammen det tørre, og rør inn
smøret. Rør deretter inn eggene. Du trenger ingen
mikser. Dette rører du enkelt inn for hånd.
Jeg hadde en liten neve valnøtter i denne brownisen,
men den er litt bedre uten;)
Smak og behag:)
Ha det i en 24 cm kakeform med bakepapir,
evnt i en firkantet form. Jeg brukte en form på
20 x 30 cm.
Stekes på 200 grader på over og under varme
i nøyaktig 20 min.

10 kommentarer:

  1. Mmmm.. De så kjempegode ut!:D
    Det er vel ikke noe problem å fryse brownies, eller blir de ikke like gode når de er tint..?

    SvarSlett
  2. Ingen problem! Faktisk, så synes jeg de blir enda bedre da:)

    SvarSlett
  3. De e knallgode ;)Har til enhver tid i frysern :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Putt i litt ekstra kakao, og få enda mer sjokoladesmak ;)
      Laga dæm igjen i går - ongan digge!

      Slett
  4. Ja dæm e fin å ha ligganes på lur:)

    SvarSlett
  5. super god å poppis i min familie nå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Fint å kunne være litt poppis hos dere :D

      Slett
  6. Dem så kjempe gode ut! Jeg prøvde og lage dem skal smake også. Har ikke fått smakt enda. Men Jeg skal legge til Melis før jeg spiser dem da.

    SvarSlett
  7. Dette har blitt min go-to oppskrift når jeg craver noe godt! Takk for genial oppskrift ��

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig å kunne hjelpe på en crave- dag :)

      Slett